תקרת הזכוכית של טוויטר ופייסבוק
באנחנו שומעים בשנתיים האחרונות המון פירגונים לרשתות החברתיות בראשם טוויטר ופייסבוק.
פייסבוק הפכה להיות סג של “דפי זהב” לחיפוש אנשים וכולנו נמצאים שם מי יותר ומי פחות. ניתן לשמוע יותר ויותר אנשים שאומרים “חפש אותי בפייסבוק, תוסיף אותי בטוויטר”.
טוויטר התחילה לתפוס תאוצה בישראל בחודשים האחרונים, אך עדיין לא פרצה את מחסום “מאמצי החידושים”.
אני משתמש ב-2 הרשתות הללו כבר זמן רב . ככל שהפכו הרשתות לנפוצות יותר, כך הבנתי שפוטנציאל השימושיות שלהם נמוך יותר.
הצלחת הרשתות הללו בשלב הזה נבחנות על פי מספר המשתמשים הפעילים ועושר הפעילויות של המשתמשים. (בשלב הבא על פי ההכנסות שהן יביאו לבעליהם)
על פי פרמטר זה, אכן יש הצלחה רבה לפייסבוק ופוטנציאל הצלחה גבוהה לטוויטר, אבל קברניטי הרשתות טרם מצאו פתרון לחסרון הגדול שלהם:
ככל שיש לך יותר חברים ברשת החברתית שלך > הסיכוי להחשף למידע שמעניין אותך קטן משמעותית.
אני מבקר בפייסבוק/טוויטר שלי בממוצע אחת ליום לכמה דקות בודדות. היות ומספר החברים שלי נספר במאות, כל כניסה שלי חושפת בפני את מה שכתבו חברי לרשת במהלך השעה האחרונה במקרה הטוב וה-10 דקות במקרה הפחות טוב.
נוצר מצב שבו אני לא באמת חשוף לפעילות של החברים שלי באינטרנט. אין לי את הכלים באמת להישאר מעודכן, באמת לעקוב, אלא אם אקדיש לכך זמן רב במיוחד ואתחיל להיכנס לפרופילים עצמם או להיסטורית העידכונים שלהם.אז מה עושים עד שימצא הפתרון?
- מקפידים לא לאסוף לרשתות החברתיות שלנו את כל מי שאפשר, אלא רק מי שאנחנו רוצים להיות איתו בקשר תמידי.
- משתדלים לייצר ברשתות תכנים בעלי ערך מוסף לרשת חברים שלכם.
האם באמת כדאי למותג להשיק קמפיין משפיענים?
בעולם של עיוורון פרסומות, כשאפילו קידומי התוכן של אאוטבריין וטאבולה נחלשים, הכלים השיווקיים, וכרגע נראה שקמפיין משפיענים הוא הכלי המתאים.
אינסטגרם – חידושים ומגמות עתידיות
על פי ההערכות של המגזין Business Insider, עד שנת 2030, 80% מצריכת המדיה תהיה דיגיטלית. הצריכה תהיה מבוססת על מובילי דעה, בלוגרים וקניונים וירטואליים.
BO נדבר
%
תוכן דיגיטלי
יחידות תוכן
לקוחות
שנות נסיון
BO Content | השירותים שלנו
BO Content | מומחים בתוכן בערוצים הדיגיטליים
© כל הזכויות שמורות BO Content מקבוצת BO – Business Online