גיבוש מסמך שפה
גיבוש מסמך שפה
מותגים הופכים היום לאנושיים יותר ויותר, הם מדברים איתנו בצ’אטים, כותבים פוסטים ברשתות החברתיות, שולחים ציוצים ומפרסמים תמונות, לכן חשוב שיהיה לכל מותג קול מבודל, ברור ועקבי.
מסמך אפיון שפה הינו מסמך שמגדיר את כללי הכתיבה של המותג שלכם, לכל קהל, בכל נושא ובכל פלטפורמה.
האפיון יתייחס לשפה, לסגנון, לדרך בה המותג אומר את הדברים, הדרך המיוחדת של המותג לדבר עם קהל היעד.
לאפיון שפה מספר תועלות:
- מבדל ממתחרים
- מאפשר לתקשר ביעילות
- בונה אמון
- מבליט את התועלות שהמותג מביא לקהל היעד
- הופך את המותג לאנושי
- מניע לפעולה
- יוצר אחידות ועקביות, ומקל על הכתיבה
התהליך מורכב ממספר שלבים:
הכרת המותג, החזון והערכים באמצעות פגישות עם אנשי מפתח, ראיונות עומק, סיורים, קריאה, האזנה וצפייה בתוצרים מהשנים האחרונות, מסמכי אפיון שונים, מצגות פנימיות.
הכרת קהל היעד: סקרים וקבוצות מיקוד עם קהל פוטנציאלי, מחקר ביטויי חיפוש, מה הערך של המותג עבור קהל היעד, מה היתרונות והחסרונות של המותג כפי שהצרכן או המשתמש תופס אותם.
מיפוי פערים: איך המותג נשמע היום, איך רוצים שיישמע?
מיפוי השוק: מתחרים ישירים ועקיפים, איך נשמעים מותגים דומים בחו”ל?
מסמך אפיון השפה יכלול:
- תיאור של אישיות המותג
- חידוד הבידול מהמתחרים
- מסרים מרכזיים
- רשימת מילים וביטויים לשימוש ולא לשימוש
- קווים מנחים: ז’רגון מקצועי, הומור, מידת רשמיות
- הנחיות להתאמות קלות להקשר ולערוצים השונים
- הנחיות מבניות – איך לכתוב מספרים (במילים או בספרות?), איך לכתוב תאריכים, מספרי טלפון, מילים לועזיות
- כללי כתיבת תוכן – כותרות, פסקאות, פיסוק
BO נדבר על אפיון שפת מותג
%
תוכן דיגיטלי
יחידות תוכן
לקוחות
שנות נסיון
BO Content | השירותים שלנו
BO Content | מומחים בתוכן בערוצים הדיגיטליים
© כל הזכויות שמורות BO Content מקבוצת BO – Business Online