6 טיפים שימושיים לשיווק אפקטיבי באמצעות תוכן

רויטל בן עמי רויטל בן עמי

 עומס המסרים השיווקיים שהצרכנים נחשפים אליהם כיום הוא עצום,  כך שהצרכנים הולכים והופכים לאדישים אליהם. שיווק באמצעות תוכן Content marketing מהווה הזדמנות נפלאה לחדור את חומת האדישות וליצור מערכת יחסים עם הצרכנים, כאשר הדיגיטל מסייע בהפצת המידע ומאפשר למותגים להמציא את עצמם מחדש וליצור בידול מהותי.

אחת המטרות המרכזיות של שיווק באמצעות תוכן היא להביא למודעות צרכנים אשר תוביל לנאמנות ורכישה. האמצעי לכך הוא לספר את סיפור המותג בדרך שתעניין, תסקרן ותיגע בקהל המטרה.

תוכן טוב יביא להמרה (Conversion):

נכוון את הצרכן לצרוך תוכן נוסף, לשתף תוכן, ליצור שיחה ברשתות החברתיות וכמובן להשאיר פרטים ולרכוש.

טיפ 1: צור ערך אמיתי ללקוח הגדר מיהו קהל היעד שלך ומה מעניין אותו. אל תנסה לכתוב  על מה שחשוב ובעל ערך עבורך, כתוב על מה שחשוב ובעל ערך לקהל היעד שלך. לגולש הממוצע אין סבלנות, אם לא נעניין אותו, נצחיק אותו, נרגש אותו, ניתן לו ערך, הוא ינטוש. אחוזי נטישה בגוגל אנליטיקס אינם משקרים.
תנסה לחשוב על אינדבידואל, מי עומד מאחורי המונח הערטילאי “קהל יעד”, דמיין פרטים מלאים, גיל, תחביבים, השכלה, תחומי עניין. עכשיו תשאל את עצמך: מי הוא? מה מעניין אותו? מה הוא מחפש? איפה הוא מחפש? איזה פורמט הוא מעדיף? מה מניע אותו לפעולה? איזה סיפור עלי לספר כדי לענות על המטרות שלו?
עכשיו דבר עם הלקוח, צור איתו דיאלוג, ואל תפחד לשמוע גם מה יש לו להגיד. הסוד הוא לנהל דיאלוג מתמשך.  מותגים צריכים להתמקד בלהקשיב ללקוחות ולהבין מה נחוץ להם במקום לנסות למכור להם.
 
דוגמה טובה לפעילות שמתמקדת בלקוח ובצרכים שלו אפשר לראות באתר של  חיפה כימיקלים:  הפעילות שלהם באתר וברשתות החברתיותתחת האסטרטגיה של ‪sharing knowledge, מביאים לשיתוף מידע מקצועי ומעניין בינם לבין חקלאים ברחבי העולם ובין החקלאים לבין עצמם.

טיפ 2: כתוב פשוט! תעשה טובה, תכתוב פשוט. גם אם נדמה לך שאי אפשר, שהתחום הוא תחום מקצועי, טכני, יבש, זה לא משנה, אפשר למצוא את הדרך, תכתוב פשוט. ומעניין.
קח לדוגמה את קבוצת “מגדל”. קבוצת “מגדל” הקימה לפני מספר שנים את הפורטל הגדול והמקיף ביותר בתחום הפנסיה, הביטוח והפיננסים. מטרת הפורטל היא הנגשת תחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים לקהל הרחב בשפה פשוטה, ידידותית וחוויתית באמצעות כלים שונים, מדריכים, אינפוגרפיקה, סימולטורים וסרטוני וידיאו. האתר הפך למקור מקצועי ומוביל בתחומו. למה? יש לכך לא מעט הסיבות, אבל אחת החשובות בהן היא שהן כתבו פשוט. בגובה העיניים.

טיפ 3: שמור על עקביות עם המטרות העסקיות וערכי המותג אומנם התוכן הוא המלך, אבל בסופו של דבר הוא בא לשרת גם את המותג. אל תתפזר, אל תיצור תוכן רק כי צריך, התאם את התוכן למטרות העסקיות של המותג.התוכן יכול לשמש לתמיכה במכירות, לחיזוק הקשר עם הלקוח, לחיזוק התפיסה המקצועית והאובייקטיבית של המותג ועוד… הגדר בצורה ברורה את המטרות והיעדים, מה התוכן שלך מיועד להשיג, ובחן לאורך כל הדרך את מיקוד פעילויות התוכן השונות. כך תצליח להימנע מפילי תוכן לבנים מפוארים אך חסרי תועלת.
מותגים צריכים לאמץ ולחזק את הזהות והאופי שלהם, ובמקביל לייצר תוכן המספק ערך אמיתי ללקוחות.מהו תוכן איכותי ובעל ערך? את זה יקבע הלקוח.

טיפ 4: כתוב אישי אנשים אוהבים אנשים. הם אוהבים לתקשר עם אנשים אחרים, ליצור איתם מערכות יחסים. במקרים מסוימים כדאי לשקול ניהול בלוג אישי של עובדי הארגון, בין אם מדובר במינוף המקצועיות של העובדים על ידי מתן ייעוץ בתחום ההתמחות שלהם, או במינוף האופי הייחודי שלהם הדומה לאופי החברה. דבר עם הלקוחות שלך, דבר איתם בגובה העיניים, תן להם להכיר את הלב והנשמה של הארגון.

טיפ 5: לפעמים כדאי לחפש את התוכן דווקא מתחת לפנס חלק גדול מהתוכן כבר נמצא בארגון שלך, אבל כדי ליישם אותו לכדי מידע שניתן להוציא לאור ולקדם, מומלץ ליצור סביבת עבודה תומכת שיתוף, נהלים מסודרים לאיסוף ושיתוף של מידע, ולשלב עם העצמת עובדים שבוודאי ישמחו להבין כמה הידע שצברו יקר ערך.

טיפ 6: אל תוותר על שלב החשיבה זה נשמע מובן מאליו, אבל ארגונים רבים מדלגים על החלק של החשיבה ולעיתים מתפזרים מדי. כמו בכל תחום, גם כאן נחוצה חשיבה מעמיקה, בניית אסטרטגיית תוכן וגזירתה לתוכנית עבודה. אם אתם מרגישים שאין לכם זמן או מספיק ידע, קחו חברת ייעוץ שאתם סומכים עליה על מנת שתלווה את התהליך או אפילו תבנה עבורכם את האסטרטגיה ותוכנית העבודה. תכנון אפקטיבי חוסך זמן וכסף!

רויטל בן עמי  הינה יועצת בכירה בחברת הייעוץ והאסטרטגיה בערוצים הדיגיטליים BO

שיווק ותוכן בדיגיטל

רוצה לשפר את התוכן שלך? לנתח את נתוני הדיגיטל שלך? 

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

תוכן דיגיטלי

יחידות תוכן

לקוחות

שנות נסיון

BO Content | מומחים בתוכן בערוצים הדיגיטליים

 

סוכנות התוכן BO Content, מתמחה בהשגת מטרות עסקיות באמצעות תוכן בערוצים הדיגיטליים. אנו יוצרים אסטרטגיית תוכן, בונים גאנט תוכן, יוצרים מסמכי שפה, כותבים ועורכים תכנים לאתרי אינטרנט, אפליקציות, בוטים, דיוורים אלקטרוניים, פייסבוק, לינקדאין ועוד.
צוות מומחי התוכן שלנו כולל: אסטרטג/ית תוכן, מנהלי פרוייקטים, כותבי ועורכי תוכן ומיקרוקופי, מזיני תוכן למערכות ניהול תוכן ואנליסטים המתמחים בתוכן.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

© כל הזכויות שמורות BO Content מקבוצת BO – Business Online

BO Content | מומחים בתוכן בערוצים הדיגיטליים

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95