אינסטגרם – חידושים ומגמות עתידיות
צריכת תוכן בעשור הקרוב
- עד שנת 2030 , ההערכות של המגזין Business Insider הן ש 80% אחוז מצריכת המדיה תהיה דיגיטלית.
- הובלת הצריכה הדיגיטלית תהיה מבוססת על מובילי דעה, בלוגרים וקניונים וירטואלים
קצת היסטוריה – צריכת התוכן עד היום
- בעבר הבחירה בפרזנטור נטתה לידוענים.
- כיום מותגים בוחרים לפנות ולעבוד יותר עם מובילי דעה.
- מדוע מובילי דעה?
מוביל הדעה מחובר לקהל שלו ויודע לייצג את המוצרים באותנטיות המתאימה לתכנים הויזואלים והמסרים של החשבון שלו, ולתת ערך לפרסום תוך שמירה על נאמנות לקהל.
The Future is Personal
- המגמה כיום היא חזרה למקורות, בניית קהילה, אמון ומערכות יחסים בין המוביל הדעה לקהל שלו.
- אינסטגרם כרשת חברתית מעודדים שיתופי פעולה בין מובילי דעה וחברות מסחריות כי מבינים את הכוח הטמון בכך.
- בכנס F8 האחרון פייסבוק הכריזו כי משתמשים פופולריים באינסטגרם יוכלו להוסיף לפוסטים שלהם תגיות לרכישת מוצרים המוצגים בתמונות. עד כה רק חשבונות מסחריים יכלו לעשות זאת, העתיד הוא שגם מובילי דעה המפרסמים מוצרים של חברות מסחריות יוכלו להוסיף תגיות של מכירה, ועולם שלם אפשרויות חדשות ייפתח כתוצאה מכך.
Personal Brand – המגמה הבאה בעולם מובילי הדעה
- פרסונל ברנד – נשען על פרסונה וממצב את עצמו כמותג.
- פרסונל ברנד נבנה לטווח ארוך תוך ויתור על רווח לא מתאים בטווח הקצר, הויתור יעשה לשיתופי פעולה שלא מתאימים לעולמות התוכן והערכים של מוביל הדעה.
אותנטיות וחוסר שלמות
- אותנטיות היא נגזרת של התוכן ולא של כמה עוקבים יש למוביל הדעה.
- בימים אלה אינסטגרם בוחנים אפשרות של הסתרת מספר העוקבים בפרופיל ומספרי הלייקים בפוסט, על מנת לתת דגש על התוכן ולא על המספרים.
אינסטנט – כאן ועכשיו
- העולם הולך לצריכה מיידית – לפי הערכות של פייסבוק, תוך חמש שנים הפיד יהפוך פחות ופחות רלוונטי וצריכת התוכן תהיה ברובה דרך סטורי.
- זו הסיבה גם שאינסטגרם ממשיכים לשווק ולהשקיע בסטורי ומוסיפים פיצ׳רים חדשים דווקא לערוץ הזה.
מותגים – מגמות עתידיות
השקעה בקהילה – שותפים בסיפור שהלקוחות מספרים
חברת נייק – מתקשרים עם הלקוחות והעוקבים שלהם באופן יומיומי – מנטרים אזכורים, מגיבים לפוסטים כחברת נייק ולא כעובד ספציפי. בעצם מבצעים “האנשה” למותג.
העובדים עוברים הכשרה ומתנהלים בהתאם לקווים מנחים של המותג, אך יש להם מקום לנגיעה אישית וביטוי עצמי במסגרת הקווים המנחים.
המטרה להישאר אנושיים ולזכור שאנושיות וקשר בלתי אמצעי זה מה שבונה מערכת יחסים ארוכת טווח בין המותג ללקוחות ולקוחות פוטנציאליים.
מנוי ופרסונליזציה – מוצרים מותאמים ללקוח עד הבית
חברת dollar shave club – החברה יצאה עם קמפיין חדשני והומוריסטי לקהל הגברי ונתנה מענה על צורך אמיתי. עושים מנוי ומקבלים כל תקופה מוגדרת מוצרי גילוח חדשים עד הבית.
שימוש במובילי דעה כזרועות המותג
חברת אסוס – זרועות אסוס בכל הרשת. אסוס משתמשים בפרופילים של שגרירי המותג. כל הפרופילים שייכים למובילי דעה מובילים ומוקדשים אך ורק לאסוס.
לסיכום, 3 דברים חשובים שתמיד יהיו רלוונטיים:
- מתן ערך אמיתי
- בניית מערכות יחסים עם הקהילה
- לחדש ולהיות בתנועה
הטור מבוסס על הרצאתה של אירה חרקובסקי דותן, מומחית אינסטגרם לעסקים, במסגרת מפגשי Digital Speedevent ללקוחות BO – Business Online ו-Digitalent
גיבוש אסטרטגיית תוכן
אסטרטגיית תוכן מסייעת להגשים את המטרות העסקיות והשיווקיות באמצעות שימוש בתוכן ממוקד בצרכי הלקוח
האם באמת כדאי למותג להשיק קמפיין משפיענים?
בעולם של עיוורון פרסומות, כשאפילו קידומי התוכן של אאוטבריין וטאבולה נחלשים, הכלים השיווקיים, וכרגע נראה שקמפיין משפיענים הוא הכלי המתאים.
תקרת הזכוכית של טוויטר ופייסבוק
קברניטי הרשתות טרם מצאו פתרון לחסרון הגדול שלהם: ככל שיש לך יותר חברים ברשת החברתית שלך > הסיכוי להחשף למידע שמעניין אותך קטן משמעותית.
BO נדבר
%
תוכן דיגיטלי
יחידות תוכן
לקוחות
שנות נסיון
BO Content | השירותים שלנו
BO Content | מומחים בתוכן בערוצים הדיגיטליים
© כל הזכויות שמורות BO Content מקבוצת BO – Business Online