5 סיבות טובות למה כל מותג חייב אסטרטגיית תוכן
מותג שרוצה להיות בקשר ברשת מרובת הערוצים של היום כבר לא יכול להסתפק רק באתר, אלא חייב אסטרטגיית תוכן לכלל ערוצי התקשורת. יש לכך הרבה סיבות, הנה 5 מהן…
בשנים האחרונות, האינטרנט התרחב והסתעף. כיום, אנשים כבר לא גולשים רק למספר מצומצם של פורטלי תוכן ולתיבת המייל שלהם, אלא מבקרים באינספור ערוצים מקבילים כמו גוגל, פייסבוק ויוטיוב מהמחשב ומהסלולרי, ביניהם מתקיימת אינטראקציה ואפשרויות שיתוף רבות.
את המותגים, שאותם אנשים מכירים וצורכים, הם פוגשים כיום בכל אחד מהמקומות הללו, שנמצאים שם כדי לקדם את המטרות העסקיות שלהם: גיוס לקוחות פוטנציאלים, חיזוק הקשר עם לקוחות קיימים, חיזוק ערכי המותג ועוד. למעשה, מותג שרוצה לראות ולהיראות בימינו, פשוט חייב לפעול במגוון ערוצים דיגיטליים – במקביל.
תוכן במחשבה תחילה – מה עושים בכל הערוצים הדיגיטליים שיצרנו?
מותגים רבים אשר רוצים לקיים נוכחות וירטואלית מתחילים בפתיחת אינספור ערוצים – גוגל פלוס, פייסבוק, לינקדאין ולעיתים אף בלוג קטן, אך מה שווים כל הערוצים הללו ללא תוכן שיניע אותם לפעולה? לא הרבה. התוכן הוא המנוע המרכזי של כלל הערוצים הדיגיטליים. בעצם, ערוצים דיגיטליים ללא תוכן דומים לצינורות ללא מים שזורמים בתוכם. לתוכן יכולים להיות תפקידים רבים עבור המותג: החל ממשיכת תשומת לב, דרך יצירת ערך ונאמנות לקוחות ועד סיוע בהגברת המרות. על כן, מותגים יצטרכו ללמוד ליצור תוכן רלוונטי כדי לפעול באופן אפקטיבי בערוצים הדיגיטליים.
רוצה לבנות נכס דיגיטלי מניב לאורך זמן? 5 סיבות מצוינות לנחיצותה של אסטרטגיית תוכן:
- כי לא ניתן לנהל את מה שלא ניתן למדוד
כמו בכל תחום עסקי אחר, בלי תכנון ומיקוד לא ניתן להשיג מטרות עסקיות. אין כל סיבה לייצר תוכן סתם. התוכן חייב להתגבש סביב מטרות ויעדים ממוקדים, תוך ייצור תשתיות מדידה שיאפשרו שליטה, בקרה ויכולות אופטימיזציה. - כי לא בטוח שהמותג שלכם חייב חשבון באינסטגרם
כפי שכבר נאמר, זו לא חכמה לפתוח עוד ועוד ערוצים ולקיים נוכחות ברשת. שימוש בתוכן חייב להיות מותאם לערוץ הנכון בזמן הנכון – אחרת אין בו תועלת. ניתן ואף רצוי לעשות שימוש בתכנים במספר ערוצים במקביל, אך חשוב להתאימם, במידת הצורך, לכל ערוץ. - גוגל, מנוע החיפוש (והטראפיק) הגדול ביותר, מושפע בעיקר מתוכן
לגוגל פרמטרים רבים הקובעים איזה עמוד יוצג לפני האחרים בתוצאות החיפוש (למשל: מהירות טעינת העמוד, מבנה האתר, קישורים ועוד). עם השנים משקלם של הפרמטרים האחרים קטן, ומשקלו של התוכן (האיכותי, המדויק והעשיר) עולה. גוגל נותן ערך הולך וגדל לתוכן עשיר, רלוונטי, עדכני וממוקד בביטוי החיפוש ומקדם אותו באופן אורגני להיות בראש תוצאות החיפוש. - פייסבוק /יוטיוב/ טוויטר לא באמת שייכים למותג שלך
זה לפעמים קצת מבלבל, אבל עמוד מותג בפייסבוק לא באמת שייך למותג שהקים אותו – הוא שייך לפייסבוק ולאוהדי העמוד. המותג רק משתמש בו על פי כללי השימוש של פייסבוק. כמו כן, במהלך השנים האחרונות השימוש החינמי בעמודים החל לרדת מבחינת אחוזי החשיפה, והפעילות בפייסבוק הפכה להיות פעילות פרסומית שעולה כסף, בדיוק כמו בכל ערוץ פרסומי אחר. - תוכן זה 100% ממה שכולנו צורכים ברשת
תוכן זה לא רק מאמרים וכתבות. גם בתוך תהליכי מכירה ושירות עצמי באפליקציות ובאתרים אנו נתקלים בתכנים תומכי מכירה ושירות. לעיתים מדובר בתכני הסברה, מידע או שירות, והינם בעלי משמעות גדולה בהצלחה לביצוע המרות (conversions).
אסטרטגיית תוכן – איך עושים את זה בפועל?
שומרים על עקביות בשפה
לא משעממים את הגולשים
גיבוש אסטרטגיית תוכן
איך מייצרים בידול בעולם תוכן רווי? – או איך מצאו דרך אחרת לשיח על סרטן?
כנס DIG-IT 2019 התמקד השנה בשני נושאים: דאטה אוטומיישן וכל מה שבניהם וקהילות. בין שני הנושאים האלה, בלטה הרצאתה של עדי מוג’ה, מנהלת אסטרטגיה ושיווק של חלאסרטן.
יוצרים המון תוכן אבל מרגישים שהוא ״לא עובד״?
כאשר מספרים את הסיפור של המותג בחלקים קטנים בערוצים שונים, נהנים מסיפור מרתק שיוצר אינגייג׳מנט, מוציאים לאור תוכן ביעילות ונהנים מחיסכון בעלויות קמפיינים.
BO נדבר
%
תוכן דיגיטלי
יחידות תוכן
לקוחות
שנות נסיון
BO Content | השירותים שלנו
BO Content | מומחים בתוכן בערוצים הדיגיטליים
© כל הזכויות שמורות BO Content מקבוצת BO – Business Online