5 סיבות טובות למה כל מותג חייב אסטרטגיית תוכן

Asaf Dotan אסף דותן

מותג שרוצה להיות בקשר ברשת מרובת הערוצים של היום כבר לא יכול להסתפק רק באתר, אלא חייב אסטרטגיית תוכן לכלל ערוצי התקשורת. יש לכך הרבה סיבות, הנה 5 מהן…

בשנים האחרונות, האינטרנט התרחב והסתעף. כיום, אנשים כבר לא גולשים רק למספר מצומצם של פורטלי תוכן ולתיבת המייל שלהם, אלא מבקרים באינספור ערוצים מקבילים כמו גוגל, פייסבוק ויוטיוב מהמחשב ומהסלולרי, ביניהם מתקיימת אינטראקציה ואפשרויות שיתוף רבות.

את המותגים, שאותם אנשים מכירים וצורכים, הם פוגשים כיום בכל אחד מהמקומות הללו, שנמצאים שם כדי לקדם את המטרות העסקיות שלהם: גיוס לקוחות פוטנציאלים, חיזוק הקשר עם לקוחות קיימים, חיזוק ערכי המותג ועוד. למעשה, מותג שרוצה לראות ולהיראות בימינו, פשוט חייב לפעול במגוון ערוצים דיגיטליים – במקביל.

תוכן במחשבה תחילה – מה עושים בכל הערוצים הדיגיטליים שיצרנו?

מותגים רבים אשר רוצים לקיים נוכחות וירטואלית מתחילים בפתיחת אינספור ערוצים – גוגל פלוס, פייסבוק, לינקדאין ולעיתים אף בלוג קטן, אך מה שווים כל הערוצים הללו ללא תוכן שיניע אותם לפעולה? לא הרבה. התוכן הוא המנוע המרכזי של כלל הערוצים הדיגיטליים. בעצם, ערוצים דיגיטליים ללא תוכן דומים לצינורות ללא מים שזורמים בתוכם. לתוכן יכולים להיות תפקידים רבים עבור המותג: החל ממשיכת תשומת לב, דרך יצירת ערך ונאמנות לקוחות ועד סיוע בהגברת המרות. על כן, מותגים יצטרכו ללמוד ליצור תוכן רלוונטי כדי לפעול באופן אפקטיבי בערוצים הדיגיטליים.

רוצה לבנות נכס דיגיטלי מניב לאורך זמן? 5 סיבות מצוינות לנחיצותה של אסטרטגיית תוכן:

  1. כי לא ניתן לנהל את מה שלא ניתן למדוד
    כמו בכל תחום עסקי אחר, בלי תכנון ומיקוד לא ניתן להשיג מטרות עסקיות. אין כל סיבה לייצר תוכן סתם. התוכן חייב להתגבש סביב מטרות ויעדים ממוקדים, תוך ייצור תשתיות מדידה שיאפשרו שליטה, בקרה ויכולות אופטימיזציה.
  2. כי לא בטוח שהמותג שלכם חייב חשבון באינסטגרם
    כפי שכבר נאמר, זו לא חכמה לפתוח עוד ועוד ערוצים ולקיים נוכחות ברשת. שימוש בתוכן חייב להיות מותאם לערוץ הנכון בזמן הנכון – אחרת אין בו תועלת. ניתן ואף רצוי לעשות שימוש בתכנים במספר ערוצים במקביל, אך חשוב להתאימם, במידת הצורך, לכל ערוץ.
  3. גוגל, מנוע החיפוש (והטראפיק) הגדול ביותר, מושפע בעיקר מתוכן
    לגוגל פרמטרים רבים הקובעים איזה עמוד יוצג לפני האחרים בתוצאות החיפוש (למשל: מהירות טעינת העמוד, מבנה האתר, קישורים ועוד). עם השנים משקלם של הפרמטרים האחרים קטן, ומשקלו של התוכן (האיכותי, המדויק והעשיר) עולה. גוגל נותן ערך הולך וגדל לתוכן עשיר, רלוונטי, עדכני וממוקד בביטוי החיפוש ומקדם אותו באופן אורגני להיות בראש תוצאות החיפוש.
  4. פייסבוק /יוטיוב/ טוויטר לא באמת שייכים למותג שלך
    זה לפעמים קצת מבלבל, אבל עמוד מותג בפייסבוק לא באמת שייך למותג שהקים אותו – הוא שייך לפייסבוק ולאוהדי העמוד. המותג רק משתמש בו על פי כללי השימוש של פייסבוק. כמו כן, במהלך השנים האחרונות השימוש החינמי בעמודים החל לרדת מבחינת אחוזי החשיפה, והפעילות בפייסבוק הפכה להיות פעילות פרסומית שעולה כסף, בדיוק כמו בכל ערוץ פרסומי אחר.
  5. תוכן זה 100% ממה שכולנו צורכים ברשת
    תוכן זה לא רק מאמרים וכתבות. גם בתוך תהליכי מכירה ושירות עצמי באפליקציות ובאתרים אנו נתקלים בתכנים תומכי מכירה ושירות. לעיתים מדובר בתכני הסברה, מידע או שירות, והינם בעלי משמעות גדולה בהצלחה לביצוע המרות (conversions).

אסטרטגיית תוכן – איך עושים את זה בפועל?

 שומרים על עקביות בשפה
זה נכון שלקוחות שונים יפגשו את המותג שלך, אך השפה שלך צריכה להיות אחידה עם כולם, כי המותג הוא אותו מותג בכל נקודת מפגש. למשל, אם המותג הינו מוצר בתחום הספורט, כדאי להחליט אילו תחומים נכון למותג “לכסות” באמצעות תוכן. האם אורח חיים בריא? ספורט למתחילים? ספורט מקצועי? בריאות הגוף? שימושים אפשריים במוצר עצמו? בכל מקרה, יש לשמור, בין הערוצים השונים על אותם קווים מנחים, שיאפשרו לצרכנים להכיר את המותג ואת ערכי המוסף שלו.
לא משעממים את הגולשים
בימינו, הרשת רוויה בתכנים. הצרכנים, המוצפים בתכנים רבים שמרעיפים עליהם מכל עבר ערוצי התקשורת והמותגים הרבים, כבר הפכו לקהל קצר סבלנות ומעדיפים להדיר את רגליהם מטקסטים ארוכים ויבשים. הם צמאים לתוכן ויזואלי, הכולל אינפוגרפיקות צבעוניות ומרהיבות וסרטוני וידאו קצרים, ענייניים וקלילים. תוכן כזה הם יכולים לצרוך “על הדרך” מבלי להתעמק ולהשקיע בו יותר מדי זמן ומאמץ. בשורה התחתונה, אסור לשכוח שהמטרה היא להביא את הגולשים לאתר האינטרנט של המותג כי בסופו של דבר, ולמרות הקידומים במדיות השונות, אתר המותג הוא הנכס העיקרי וארוך הטווח של המותג ברשת. בתחומים מסוימים (לדוגמה: שירותי בריאות, פיננסים, תקשורת, סחר אלקטרוני בכלל ועוד) אפשר לראות שהאתר משמש כ”סניף המרכזי” של המותג. פעילויות בערוצים מגוונים היא טובה, אך תוכן הליבה צריך להתמקם באתר האינטרנט של המותג, כשהערוצים האחרים ישמשו כזרועות שיובילו אליו.
אסף דותן הוא מנכ”ל חברת BO – Business Online המתמחה בייעוץ אסטרטגי בתחום הדיגיטל

גיבוש אסטרטגיית תוכן

אסטרטגיית תוכן מסייעת להגשים את המטרות העסקיות והשיווקיות באמצעות שימוש בתוכן ממוקד בצרכי הלקוח.

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

תוכן דיגיטלי

יחידות תוכן

לקוחות

שנות נסיון

BO Content | מומחים בתוכן בערוצים הדיגיטליים

 

סוכנות התוכן BO Content, מתמחה בהשגת מטרות עסקיות באמצעות תוכן בערוצים הדיגיטליים. אנו יוצרים אסטרטגיית תוכן, בונים גאנט תוכן, יוצרים מסמכי שפה, כותבים ועורכים תכנים לאתרי אינטרנט, אפליקציות, בוטים, דיוורים אלקטרוניים, פייסבוק, לינקדאין ועוד.
צוות מומחי התוכן שלנו כולל: אסטרטג/ית תוכן, מנהלי פרוייקטים, כותבי ועורכי תוכן ומיקרוקופי, מזיני תוכן למערכות ניהול תוכן ואנליסטים המתמחים בתוכן.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

© כל הזכויות שמורות BO Content מקבוצת BO – Business Online

BO Content | מומחים בתוכן בערוצים הדיגיטליים

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95